in ,

Nenávisť premenili na pomoc LGBTI+ komunite, Inakosť ocenila Dedoles za dúhovú kampaň

Biznis je možné robiť zodpovedne a aj firmy môžu významne pomôcť k férovému Slovensku. Cenu Inakosti za líderstvo v biznise si tento rok odniesla spoločnosť Dedoles. 

Počas júna zaplavila Slovensko PRIDE kampaň od výrobcu zábavných ponožiek, ktorá zobrazovala gejský a lesbický pár. Hoci sa u nás objavilo už niekoľko reklám s LGBTI+ ľuďmi, taká rozsiahla PRIDE kampaň bola na naše pomery nová. Vzbudila silnú reakciu nielen v dúhovej komunite, ale rezonovala v celej spoločnosti. 

Podľa vyjadrenia zástupcov značky cieľom kolekcie bolo ukázať, že láska a ani móda nepoznajú hranice, a tiež podporiť diverzitu a inklúziu v slovenskej spoločnosti. „Sme zástancom toho, že sa netreba báť ukázať svetu svoje skutočné ja. Spoločne s ľuďmi chceme osláviť PRIDE 2021. Preto dizajnéri značky vytvorili dúhovú kolekciu plnú farieb a veselosti. Svet predsa nie je čierno-biele miesto, no je plný pestrosti, individuality a radosti,“ uvádzal Dedoles v tlačovej správe.

Nenávisť premenili na pomoc LGBTI+ komunite, Inakosť ocenila Dedoles za dúhovú kampaň

Ich sociálne siete však zasypali nenávistné príspevky, mnohí sa zastrájali, že si výrobky Dedolesu už nikdy nekúpia. Hejt bol obrovský. Kritika prišla aj z časti LGBTI+ komunity, kde niektorí tvrdili, že značka využíva queer tému čisto na marketing. Spoločnosť nakoniec ukázala, že to s pomocou teplej komunite myslí vážne. Za každý hejt pod príspevkami na sociálnych sieťach darovala 1 euro na podporu LGBTI+ organizácií. Finálna suma 5000 eur šla do Fondu na podporu LGBTI+ komunity v Nadácii Pontis, ktorý následne prerozdelil peniaze konkrétnym projektom. 

Iniciatíva Inakosť pri výbere víťaza vo firemnom sektore ocenila rozhodnutie Dedolesu venovať sa LGBTI+ téme a tiež inovatívny prístup, ako naložili s hejtom. Kampaň podľa Inakosti prispela k zlepšeniu života LGBTI+ ľudí, presadzovaniu ich ľudských práv, odstraňovaniu predsudkov a diskriminácie. 

Dedoles neupustil od svojej ambície ukazovať rôznorodých ľudí v rámci svojich kampaní. Gejský pár sa objavil aj v ich vianočnej kolekcii. „Do našich fotení sa snažíme pravidelne zapájať ľudí, ktorí demonštrujú diverzitu. Takéto spolupráce sú pre nás vždy nová a zaujímavá skúsenosť a aj vďaka tomu môžeme spoznávať úžasných ľudí a ich príbehy, ktoré sú veľmi inšpiratívne. Do budúceho roka máme veľké plány. Dúfame, že sa nám podarí opäť sa posunúť v oblasti komunikácie diverzity a inklúzie,“ prezradila Creative content teamleader Silvia Halašková.

Nenávisť premenili na pomoc LGBTI+ komunite, Inakosť ocenila Dedoles za dúhovú kampaň

Zoznam všetkých nominovaných na Ceny Inakosti nájdete tu.


Vďaka vašej podpore vznikol tento článok.

Ak ste našli chybu, napíšte na dex@queerslovakia.sk

Čo si myslíš o článku?