in ,

Tlaky v hlave? Máme pre teba 5 tipov, ako si udržať zdravú myseľ

Foto: Adam Campbell

Cítiť sa v pohode, mať dobrú náladu alebo sa vedieť vysporiadať s emóciami, ktoré život prináša, je veľmi dôležité. Pomôcť ti môže aj týchto päť tipov.

Vyskúšaj mindfulness

Máš neustále rozlietané myšlienky? Dokážeš venovať pozornosť tomu, čo robíš a plne sa sústrediť na danú činnosť? Mindfulness, teda vedomá všímavosť, je formou meditácie, ktorú môžeš robiť denne a za akýchkoľvek okolností. Pomôže ti v čase, keď potrebuješ stíšiť myseľ. Ako? Úplne jednoducho, skús venovať pozornosť len svojmu hlbokému nádychu a výdychu. Vtedy hlas v tvojej hlave stíchne a myseľ sa upokojí. Ak by si chcel vedieť viac o mindfulness, vyšli na túto tému aj zaujímavé knihy

Poď do prírody

Tráviť celé dni doma alebo byť neustále v práci, to nám neprospieva. Každý z nás by mal ísť aspoň raz za týždeň do prírody. Veď už po krátkej prechádzke v zeleni sa cítime viac oddýchnutí, naša myseľ je pokojnejšia a máme lepšiu náladu. Panenská príroda a menej podnetov pomáha najmä mysli, ktorá je zvyknutá skákať z jednej veci na druhú, vďaka takejto prechádzke sa upokojí a netriešti pozornosť.

Poď do prírody
Foto: Pixabay

Zacvič si

Nájdi si pohybovú aktivitu alebo šport, čo ti bude robiť radosť a vypneš pri nich hlavu. Môže to byť beh, tanec, jóga alebo hocičo, čomu sa dokážeš venovať aj doma. Dôležité je, aby si sa do pohybu nenútil, pretože ak ti to nebude spôsobovať radosť, budeš premýšľať nad tým, kedy daná aktivita skončí. Pohyb, ktorý máš rád, ti pomôže odkloniť sa od negatívnych myšlienok (v ideálnom prípade od myšlienok celkovo), dokáže zmierniť pocity úzkosti alebo depresie. Tipy na cvičenie nájdeš aj v našom magazíne.

Ukáž, kým ozaj si

Ak je tvoja orientácia stále tajomstvom a neprospieva ti to, je čas na comingout. Žiť v napätí a obavách a cítiť neustály stres, že by niekto mohol nebodaj zistiť tvoju sexuálnu či rodovú identitu, je pre tvoje mentálne zdravie a psychickú pohodu neudržateľné. Ak máš naozaj strach, ako to tvoje okolie prijme, porozprávaj sa o tom najprv s niekým, kto má tvoju plnú dôveru a dokáže ťa podporiť. Dobré rady, ako spraviť napríklad comingout pred rodičmi, nájdeš v tomto článku.

Tlaky v hlave? Máme pre teba 5 tipov, ako si udržať zdravú myseľ
Foto: PXFuel

Výživa je základ

Po zime naše telo trpí nedostatkom určitých druhov vitamínov, prichádza jarná únava a to sa môže odraziť aj na tom, že sa cítiš nepozorný, bez energie a možno aj náchylnejší podliehať zlej nálade. Práve v tomto období doplň vitamíny, jedz viac ovocia a zeleniny. Alebo vyskúšaj výrobky z konope, ktoré zažívajú na Slovensku veľký comeback, a teraz nemáme na mysli tie halucinogénne stálice. V minulosti bolo konope bežnou súčasťou statkov našich praotcov. Dnes má využitie najmä ako zdroj vitamínov, minerálov a omega mastných kyselín. Veľký boom majú aj CBD kvapky, ktoré priaznivo pôsobia na nervovú sústavu, čím odburávajú stres, napätie a zmierňujú úzkosť.


Vďaka vašej podpore vznikol tento článok.

Ak ste našli chybu, napíšte na dex@queerslovakia.sk

Čo si myslíš o článku?

Kľúčový film LGBTI komunity: Paris is burning ukazuje drsnosť a krásu teplého sveta

Kľúčový film LGBTI komunity: Paris is burning ukazuje drsnosť a krásu teplého sveta

Chceme, aby sa tu dúhová komunita cítila doma a slobodne! Znie posolstvo Európskeho parlamentu

Chceme, aby sa tu dúhová komunita cítila doma a slobodne! Znie posolstvo Európskeho parlamentu