in ,

Chceli podporiť LGBTI komunitu, aj keď ich od toho iní odhovárali

Foto: Pixabay.com

Svet biznisu má veľa možností, ako prispieť k férovejšej spoločnosti. Mnohé značky sa vyfarbili dúhovou kampaňou, aby odkázali zákazníkom, že nerobia rozdiely medzi hetero a LGBTI ľuďmi. Dúha vyšla aj v spoločnosti Hypomo, porozprávali sme so zástupkyňou firmy Monikou Bereczovou o tom, akých reakcií sa dočkali od Slovákov. 

Počas PRIDE mesiaca ste na podporu LGBTI komunity zverejnili dúhové vizuály v obchodnom centre aj na sociálnych sieťach. Aké boli reakcie?

Bola to zaujímavá skúsenosť, niektorí ľudia reagovali celkom pozitívne, ale našli sa aj takí, ktorí nás hlboko urazili. Mnohí nás nazvali Hyperhomo, čo v skutočnosti osobne beriem ako kompliment, ale som si istá, že to mysleli ako urážku. Boli sme prekvapení reakciou niektorých ľudí, pretože v Hypomo nerozlišujeme medzi komunitami a veríme v rovnosť nás všetkých.

Ste medzinárodná firma. Ako reagujú na dúhové reklamy v iných krajinách?

Cítili sme potrebu spustiť tieto reklamy iba na Slovensku, ale zakladatelia Hypomo ich zdieľali  na ich profiloch na sociálnych sieťach v rôznych štátoch, ako napríklad aj na Malte, kde ľudia reagovali pozitívne a boli nadšení z dúhovej reklamy.

Monikoa Bereczová
Monika Bereczová, Hypomo

Prečo ste sa vôbec rozhodli ísť do takejto reklamy na Slovensku?

Keď som sa presťahovala do Bratislavy, skamarátila som sa s niekoľkými LGBTI ľuďmi. Táto téma je pritom v dedine, odkiaľ pochádzam, ešte stále tabu. Okrem toho spoluzakladateľ spoločnosti Hypomo a môj snúbenec podporuje LGBTI komunitu, pretože pochádza z krajiny, kde byť gejom je normálne. Ľudia môžu otvorene skúmať svoju sexualitu a bez obáv, že by ich niekto za to súdil. 

Vedeli sme, že chceme vyčleniť časť finančných prostriedkov na marketing a podporiť myšlienku Pride. Je to udalosť, ktorá by sa mala otvorene oslavovať a LGBTI identitu by ľudia nemali skrývať. Marketingový tím nás varoval, že reklama môže byť mimoriadne kontroverzná a mohli by sme stratiť časť našich klientov. Hypomo však nebolo vytvorené pre homofóbov, rasistov alebo podobných ľudí.

Po celom svete sa dievčatá môžu hrať na princa a chlapci na princeznú. Verím, že sponzorovaním takýchto reklám môžeme ľuďom ukázať, že je v poriadku žiť tak, ako sa naozaj cítia šťastní.

Hypomo

Venujete sa hypotékam. Vnímate po nich dopyt aj medzi gejskými a lesbickými pármi?

Áno, pravdaže, lesbické a gejské páry si tiež hľadajú spoločné bývanie a potrebujú vyriešiť hypotéku.

Vedia si queer páry vyriešiť spoločné bývanie cez hypotéku aj bez ohľadu na to, že krajina oficiálne neuznáva takého vzťahy?

Samozrejme, a malo by to tak byť. Pre pár je získanie hypotéky a kúpa prvého domova zážitkom. Zaobchádzame so všetkými pármi rovnako a takisto to robia aj banky.

Ako by mali LGBTI ľudia postupovať, ak by chceli získať hypotéku na bývanie s partnerom či partnerkou?

Na Slovensku existuje mnoho finančných  agentov a niektorí z nich sú dobrí, my sme však jediný online hypotekárny agent. Je to jednoduché, stačí nás kontaktovať a zaregistrovať sa na stránke Hypomo.com. Zavoláme im hneď po registrácii a vysvetlíme celý postup. V spoločnosti Hypomo sa môžu prihlásiť, zaregistrovať a požiadať o hypotéku kdekoľvek a kedykoľvek, pretože môžeme pracovať aj online.

Aká je výhoda Hypomo pri žiadaní o hypotéku?

V spoločnosti Hypomo sa zameriavame na poskytovanie skvelých služieb a máme odborníkov, ktorí s vami spolupracujú a nie sú motivovaní províziou! Náš prístup je moderný a reaguje na digitálnu dobu. Zakladáme si na tom, aby zákazníci dostávali férový a priateľský servis.

Hypomo

Vďaka vašej podpore vznikol tento článok.

Ak ste našli chybu, napíšte na dex@queerslovakia.sk

Čo si myslíš o článku?

10 piesní, ktoré sú hymnami pre každého gay mileniála (1. časť)

10 piesní, ktoré sú hymnami pre každého gay mileniála (1. časť)

Divine: drag queen, ktorá zmenila Ameriku

Divine: drag queen, ktorá zmenila Ameriku