in ,

Štát kašle na osvetu v LGBTI+ téme, jeho úlohu suplujú dokonca aj firmy

Foto: IKEA

Dúhovú komunitu na Slovensku si verejne zastali viaceré veľké firmy. O tom, akú významnú úlohu môžu zohrať v snahe budovať férovú spoločnosť, bude online diskusia Iniciatívy Inakosť. 

Debata je v pláne na utorok 17. mája, kedy Medzinárodný deň boja proti homo, bi, trans a intersexfóbii (IDAHOBIT) a bude zároveň vrcholiť kampaň Dúhová stužka. Štart diskusie je o 14.30 a môžete ju sledovať na Facebooku Inakosti, prípadne aj na Youtube.

Prečo vôbec išli známe značky do podpory LGBTI+ komunity? S akými reakcami sa stretli? Je možné prepojiť biznis a budovanie spravodlivejšej spoločnosti? O svoje skúsenosti sa podelia zástupkyne a zástupcovia značiek IKEA, Slovenská sporiteľňa a Absolut.

Richard Fekete

Richard Fekete, Slovenská sporiteľňa

Absolvent Katedry psychológie Filozofickej fakulty Univerzity Komenského a prvý absolvent Akadémie reklamy v Bratislave. Pôsobil vo viacerých reklamných a PR agentúrach, dlhodobo sa angažuje v mimovládnom neziskovom sektore v oblasti ľudských práv a ochrany prírody, v roku 2014 bol riaditeľom OZ Greenpeace Slovensko. Pred príchodom do Slovenskej sporiteľne na pozíciu špecialistu pre neziskový sektor a začínajúcich podnikateľov a podnikateľky sa venoval startup ekonomike a podnikaniu.

Veronika Lisová

Veronika Lisová

Veronika Lisová pôsobí ako brand manažérka značky ABSOLUT na Slovensku. Hoci vyštudovala Národné hospodárstvo na Masarykovej univerzite v Brne, bezprostredne po škole sa začala venovať najmä oblasti marketingu. Najväčšou profesnou výzvou bola pre ňu práca na pozícii marketingového špecialistu pre strojárenskú firmu, kde strávila 6 rokov. Jej kroky smerovali ku klientom z oblasti FMCG – najskôr k pozícii brand manažérky značky Birell, neskôr sa naplno venovala značke Pilsner Urquell. K brandu ABSOLUT ju pritiahla najmä filozofia značky We are all human, ktorú pretavuje nielen do kampaní, ale naplno aj do svojich životných hodnôt.

Roman Bojko

Roman Bojko

Roman Bojko má takmer 10 ročné skúsenosti v oblasti udržateľnosti. Od roku 2013 bol súčasťou mnohých projektov zameraných na podporu sociálnej a environmentálnej udržateľnosti, podporu sociálnych podnikov a rozvoja neziskového sektoru. V IKEA je Roman momentálne zodpovedný za manažovanie aktivít v rámci diverzity a inklúzie do vnútra firmy ale i navonok.

Čo si myslíš o článku?