in ,

Nenávisť premenili na pomoc LGBTI+ komunite, Inakosť ocenila Dedoles za dúhovú kampaň

Biznis je možné robiť zodpovedne a aj firmy môžu významne pomôcť k férovému Slovensku. Cenu Inakosti za líderstvo v biznise si tento rok odniesla spoločnosť Dedoles. 

Počas júna zaplavila Slovensko PRIDE kampaň od výrobcu zábavných ponožiek, ktorá zobrazovala gejský a lesbický pár. Hoci sa u nás objavilo už niekoľko reklám s LGBTI+ ľuďmi, taká rozsiahla PRIDE kampaň bola na naše pomery nová. Vzbudila silnú reakciu nielen v dúhovej komunite, ale rezonovala v celej spoločnosti. 

Podľa vyjadrenia zástupcov značky cieľom kolekcie bolo ukázať, že láska a ani móda nepoznajú hranice, a tiež podporiť diverzitu a inklúziu v slovenskej spoločnosti. „Sme zástancom toho, že sa netreba báť ukázať svetu svoje skutočné ja. Spoločne s ľuďmi chceme osláviť PRIDE 2021. Preto dizajnéri značky vytvorili dúhovú kolekciu plnú farieb a veselosti. Svet predsa nie je čierno-biele miesto, no je plný pestrosti, individuality a radosti,“ uvádzal Dedoles v tlačovej správe.

Nenávisť premenili na pomoc LGBTI+ komunite, Inakosť ocenila Dedoles za dúhovú kampaň

Ich sociálne siete však zasypali nenávistné príspevky, mnohí sa zastrájali, že si výrobky Dedolesu už nikdy nekúpia. Hejt bol obrovský. Kritika prišla aj z časti LGBTI+ komunity, kde niektorí tvrdili, že značka využíva queer tému čisto na marketing. Spoločnosť nakoniec ukázala, že to s pomocou teplej komunite myslí vážne. Za každý hejt pod príspevkami na sociálnych sieťach darovala 1 euro na podporu LGBTI+ organizácií. Finálna suma 5000 eur šla do Fondu na podporu LGBTI+ komunity v Nadácii Pontis, ktorý následne prerozdelil peniaze konkrétnym projektom. 

Iniciatíva Inakosť pri výbere víťaza vo firemnom sektore ocenila rozhodnutie Dedolesu venovať sa LGBTI+ téme a tiež inovatívny prístup, ako naložili s hejtom. Kampaň podľa Inakosti prispela k zlepšeniu života LGBTI+ ľudí, presadzovaniu ich ľudských práv, odstraňovaniu predsudkov a diskriminácie. 

Dedoles neupustil od svojej ambície ukazovať rôznorodých ľudí v rámci svojich kampaní. Gejský pár sa objavil aj v ich vianočnej kolekcii. „Do našich fotení sa snažíme pravidelne zapájať ľudí, ktorí demonštrujú diverzitu. Takéto spolupráce sú pre nás vždy nová a zaujímavá skúsenosť a aj vďaka tomu môžeme spoznávať úžasných ľudí a ich príbehy, ktoré sú veľmi inšpiratívne. Do budúceho roka máme veľké plány. Dúfame, že sa nám podarí opäť sa posunúť v oblasti komunikácie diverzity a inklúzie,“ prezradila Creative content teamleader Silvia Halašková.

Nenávisť premenili na pomoc LGBTI+ komunite, Inakosť ocenila Dedoles za dúhovú kampaň

Zoznam všetkých nominovaných na Ceny Inakosti nájdete tu.


Vďaka vašej podpore vznikol tento článok.

Ak ste našli chybu, napíšte na dex@queerslovakia.sk

Čo si myslíš o článku?

Vďaka jej odhodlaniu a láskavosti mnohí queer ľudia na východnom Slovensku nachádzajú sami seba – Zara Kromková

Vďaka jej odhodlaniu a láskavosti mnohí queer ľudia na východnom Slovensku nachádzajú sami seba – Zara Kromková

Fero Joke sa snaží mať malý PRIDE takmer každý deň. Ocenila ho za to Inakosť

Fero Joke sa snaží mať malý PRIDE takmer každý deň. Ocenila ho za to Inakosť